Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op noorwegen.startpagina.nl

Spaarrekening als NL- er bij Noorse Bank

Kees Adam
23 Apr, 2011 11:23

Ik denk dat het met de Euro niet goed bljft gaan.

Daarom wil ik graag een gedeelte van mijn spaarcentjes op een Noorse bank zetten.

Want: sterke eigen munt, sterke economie, grondstoffen.

Nu woon ik gewoon in Nederland.

Is er een Noorse bank/filiaal in Nederland waar dit kan?

Al googlend kom ik er niet achter.

Of heeft iemand al eens een rekening geopend in Noorwegen vanuit Nederland?

Of moet ik echt persoonlijk naar Noorwegen toe om het daar te openen?

Wederom dank voor alle info.

Bewerkt 23 Mei, 2013 08:29
Wiel De Keyser
24 Apr, 2011 22:41

Zou het niet stukken eenvoudiger zijn om in Nederland bij een Nederlandse bank een rekening te openen in Noorse Kronen ? Mijn idee…………………………

M.v.g.

Kees Adam
26 Apr, 2011 16:42

Daar heb ik niet aan gedacht, Wiel.

Is dat mogelijk dan?

Ik ga het uitzoeken.

Ik las ook ergens dat de spaarrente in Noorwegen ook zeker 1% hoger is.

Is niet heel veel, maar toch mooi meegenomen.

Iemand een idee of dit zo is.

Ga het zelf uitzoeken, maar misschien heeft iemand een pasklaar antwoord.

didgeweb
27 Apr, 2011 08:19

Hier al gekeken?

https://www.dnbnor.no/global/customerservice

Roland

Wiel De Keyser
27 Apr, 2011 09:22

Spaarrente in Nederland of in Noorwegen zal altijd een “aalmoes” blijven (in gans Europa eigenlijk). Spaarrekeningen hebben maar één doel en dat is: domme hardwerkende mensen zoveel mogelijk geld afnemen, want wordt nu eens wakker, als je van je spaarrente de inflatie aftrekt wat hou je dan over ? Grote kans dat je verlies hebt………………

Misschien eens nadenken om een deel van je centen te beleggen op de Noorse beurs en dan te kiezen voor grondstoffen, of een beleggingsfonds……………….Kan volgens mij perfect vanuit Nederland, misschien eens informeren bij Binck-bank ?

M.v.g.

rolph de vries
10 Okt, 2011 13:09

al een weg/bank gevonden?

Ben erg benieuwd

wim vanmechelen
22 Okt, 2011 11:31

ik heb voor het ogenblik NOK op een termijnrekening bij BNP hier in belgië. je hebt dan wel minder euros maar het risico blijft dat de bank in de huidige europese malaise over kop gaat. een noorse bank zou dan ook beter zijn, doch blijkbaar vind je die enkel in Noorwegen. Door hun lage staatsschuld, reserves die ze hebben aangelegd uit hun olie- en gaswinning is noorwegen één van de meest soliede landen in europa.

siny
02 Nov, 2011 13:54

Ik denk erover om een gedeelte van mijn spaargled op een Noorse bank zetten.

Nu woon ik gewoon in Nederland.

Is er een Noorse bank/filiaal in Nederland waar dit kan?

Bedankt voor alle info.

Michel
19 Nov, 2011 00:09

Ik zit er al lang over te dubben om een Noorse bankrekening te openen, nog even getwijfeld over Zwitsers en Canadees, echter is Canada moeilijker en Zwitserland minder interessant door de koppeling met de euro.

Maar goed ik had dnb.no op het oog, deze vroegen o.a. om een verklaring van de bank, vond ik een beetje vreemd waarbij ik dacht van; daargaatde Rabobank mij mee helpen een verklaring opstellen opdat ik een bankrekeing in Noorwegen kan openen. Maar waarschijnlijk wordt hiermee zoiets als BKR bedoelt, deze kan je vie de bank opvragen, kost wel iets, maar dit is waarschijnlijk in het Nederlands dus zal ook nog is in het Engels moeten worden vertaald.

Anyway, ik ben -al een tijdje- helemaal klaar met de euro, Brussel en Den Haag dus wil er nu echt werk van maken, want ik ben toch echt niet voor Brussel en Den Haag hard wezen werken en sparen. Dieven, ze liegen en bedriegen en zitten er niet voor ons.

Noorwegen is tenminste en land dat het begrepen heeft hoe ze met de oliebaten om moeten gaan, in NL gebruiken ze de gasbaten om hun flaters van HSL, Betuwelijnen, bauwfraudes en weet ik veel wat voor geldverbrasserij nog meer af te dekken. Maar goed tot dusver m'n frustraties jegens de roverheid.

DnB NOR Verlangde eerst - zeker een maand of twee terug - nog een minimale deposito van 500.000 NOK (c.a. 63.000 - 65.000 EUR), nu het equivalent van 100.000 EUR.

Goede Noorse bankalternatieven? Ik verneem het graag.

danny
23 Nov, 2011 20:43

beste

bestaat er een Noorse bank in Belgie waar je terecht kunt of moet je effectief naar Noorwegen ???